"Tears of Gaza"

Nytt år, nya utmaningar.
Än så länge har väl 2012 varit ganska ok. Kallt men ok :) Det har ju egentligen inte hunnit hända allt för mycket.
Veckan mellan jul och nyår jobbade jag bara en dag. Och den här veckan blev ju också kort eftersom det var trettondagsafton igår. Då passade jag på att åka hem till Andrea och Leo - Magnus jobbade. Det blev fika, en massa bus och kvällen avslutades med en jäkligt god pizza.
Sen tog ja bussen till Sollentuna och hem till en kompis till Alex. Vi skulle se på film och hade svårt för att bestämma oss för vad vi ville se. Det slutade med att vi såg en domkumentärfilm om Gaza. Den fick mig verkligen att vakna upp och få upp ögonen för vad som sker där ute i världen. Den fick mig att börja förstå hur mycket nyheterna och annan media väljer att blunda för och vinkla saker som händer i vissa länder. Man pekar ut ett land och deras invånare som terorister, medans man blundar för vad andra länder gör mot dem. Allt beroende på vem som har mest pengar och makt.
Jag brukar vara otroligt känslig när det kommer till att se såna här filmer. Men igår kände jag att jag ville verkligen se sanningen och jag tycker att det var en otroligt stark dokumentär som inte förskönade någonting.
Tycker att alla ska se den och föra den vidare till alla som man känner. Det är så hemskt hur oskyldiga människor och framförallt barn får sätta livet till, dagligen.
- Gå in på Youtube och sök på "Tears of Gaza".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0