E d slut nu...?? :/

Hmm, e sommaren slut nu lr??!!
I affärerna säljer de höstkläder o saker till barnens skolstart. O skolstart betyder hösttermin...
O kräftskivor... Fullt me grejer till d ute i affärerna. För mig e kräftskiva verkligen lika me HÖST...

...Tog sommaren slut så snabbt, innan den knappt hade hunnit börja...

(Bilden är tagen via Google)

Snart...!! :)

Snart drar jag hemifrån,för att åka till Angelica. Sen åker vi därifrån för att hämta Elinor o Patricia :)
Vi ska ju hem till Sara idag o myyyyysa!! :)
Här hemma ser iaf vädret riktigt bra ut idag, hoppas d håller i sig, jag vill ju bada o grilla kväll :)

Igår kväll kom Angie hem till oss, väldigt spontant. Hon slutade vid 21 så d blev en sen visit, men väldigt trevligt hade vi!! :) D blev ett glas gott vin o en massa snack (som vanligt) om ditten o datten, alltid lika trevligt :)

Nu ska jag backa lite smågrejer för kvällen o göra mig iordning.

Bättre väder tack!!

Trist väder...
Bara tre dagar kvar av semestern, sen e d dags att börja jobba igen.  Skönt men oxå lite segt...
Skitväder ute idag, käns som att sommaren e totalt slut nu.
Jag som ska me tjejerna hem till sara imorgon. Vi ska grilla o bada... Då får d fasen va lite bättre väder, sol tack!!

Ska till systemet lite senare o inhandla nåt gott till morgondagen, blir nog nån smarrig cider iaf...

Den här e supergod!! :)

Det här (vita) ekologiska vinet e oxå jättegott!!

(Bilderna är tagna från google)

Puss o Kram

En toppendag, trots regnet... :)

Igår hade jag en helt underbar dag me min älskling...
Vädret va trist, så vi kunde inte ligga på stranden o glassa. Men Alex kom me förslaget att vi kunde åka in till stan o käka på Vapiano. Eftersom jag verkligen gillar den restaurangen, va jag snabb me att haka på.

Så vi gjorde oss fina ;) o åkte in till ett Stockholm i spöregn.
Vi hade tur o fick bord direkt.
Jag har tidigare ätit pizza o sallad på Vapiano, så nu va d dags att testa deras pasta. O den jag valde va supergod, mums mums!! :)
Vi hade verkligen jätte trevligt, me god mat o gott att dricka.

(Bilden är tagen från Google)

Tanken va att jag efter middagen skulle ut en sväng me älskade Mimmi. Men d kom saker emellan som gjorde att vi fick ställa in, tyvärr.
Fast då fick jag ju bara mer tid till my darling. Så vi åkte till Vällingby för att gå på bio, vi såg Inception. En lite rörig men klart godkänd film :)

(Bilden är tagen från google)

Härligt me egentid ihop me Alex!! :)

Du o jag...

Idag e d vår 6 - årsdag tillsammans!!

Älskar dig Alejandro, du kommer för alltid att ha en del av mitt hjärta.

(Bilden är tagen från google)

Pust... :/

Nu e d måndag o jobb igen. Har varit ganska mkt på jobbet idag plus att d har varit jätte varmt. Jag älskar sommaren, men d e inte jätte skönt att sitta inomhus, utan AC, me munskydd o handskar... D blir svettigt kan jag intyga. En supervarm o svettig bussfärd hem efter en hel dag på jobbet, gjorde att jag blev helt slut, fick nog värmeslag. Så d blev sängen när jag kom hem...
Imorgon jobbar jag 9-16, sen e jag ledig på ons. Skönt me lite ledigt iaf, emellanåt... :)

Helt klart godkänt!! :)

Helgen som varit får helt klart godkänt...
I fredags blev d en spontantripp ut till Alex´s kompis, på hans landställe. Helt underbart att komma ut på "landet". D blev en båttur ut på sjön o sen avslutade vi kvällen me att kolla på film, utomhus (hög mysfaktor).
Fast, när man e så nära naturen, får man oxå mygg på köpet, så d blev en jäkla massa myggspray o viftande hela kvällen. Men va gör d när man har trevligt sällskap... :)

I lördags tog vi båten o åkte iväg till en liten strand i närheten. Vattnet va riktigt skönt o solen sken, en stund iaf :)
Sen bar d av hemåt.
Vi tog en sväng till Barkarby outlet o sen åkte vi till Claes olsson o inhandlade varsin strandstol, ett riktigt bra köp!! :)

I söndags spenderade vi, jag, Alex o en kompis till honom, halva dagen på Kanaanbadet. Där kom dom nyinköpta strandstolarna väl till pass. Härligt, en massa sol o ett par dopp i d svala vattnet, så skönt!! :)
Sen åkte jag in mot stan o träffade Angelica. Vi gick till Smedis o spenderade resten av dagen där... :)

REA - I like... :)

I förmiddags låg jag på stranden o glassade!! Lite brun blev jag allt. Fast ska bättra på brännan lite exra i helgen, ihop me sötisen.

Kom nyss hem från en liten sväng till Vällingby.
Åkte dit för att köpa frukt på torget, för d e så mkt billigare än i affärerna.
Så nu har vi en väldigt full låda i kylen, me bananer, ananas, aprikoser, biggaråer, melon o en massa annat gott o nyttigt dessutom :)

...Sommrigt o gott!!

Men eftersom det är full rea överallt, ifall nån har lyckats missa d, så kunde jag ju inte låta bli att kolla in den lite me innan jag promenerade hem... :)
fast jag va faktiskt väldigt duktig, för jag köpte bara 2 halsband o ett armband+1 berlock. Det skulle ha kostat över 300 spänn, men jag betalade bara 100. Sånt gillar jag!! :)

Så...
Lite nya smycken (som jag ju verkligen va i stort behov av) o en jäkla massa smarrig frukt, för 170 spänn (174 för att va exakt).

Halsband...                                            Armband med berlock...

...Halsband

Ledig :)

E ledig idag. Käns väldigt skönt, me tanke på att jag i övrigt inte kommer att få speciellt mkt semester i sommar.
Tänker spendera dagen på en strand nån stans, blir väl förmodligen Kanaan...
Men måste ju erkänna att d käns jäkligt trist att gå dit o glassa i solen alldeles själv... Ingen som kan följa me, för alla jobbar lr har åkt bort...
Dagar som denna önskar jag ännu mer att jag bodde liiiite närmre familjen.

Nu blir d iaf frukost o sen bär d av... med lr utan sällskap. Kan ju inte sitta inne en sån här dag.

GRATTIS!!!!

Här kommer ett stoooooort G R A T T I S till min systerson Leo som fyller 1 år imorgon!!!
Lillkillen börjar bli stor... ;)

(Bilden är tagen från Google)