Tråkdag, d måste vi ändra på...

Helgen har gått lika snabbt som alltid. Den e ju inte riktigt slut än, men inte långt kvar.
Jag hinner bara sätta mig i soffan på fredag eftermiddag o pusta ut efter veckan som varit, se fram emot helgen... I fredags kom älskade Mimmi hem till oss o käka middag o kollade på Idol. D va riktigt trevligt o spontant!! :)
Sen e d helt plötsligt söndag o ångesten inför kommande veckan smyger sig sakta på.

Södagar blir tyvärr för oss ofta "tråkdagar". Borde ju försöka ändra på d men d e svårt...
Fredagar vill vi bara slappa. Lördagar vill vi lyxa, me allt va d nu innebär... Igår ex. Först va vi på 4-års o firade Alex´s systerdotter, sen åkte jag in  till stan o umgicks lite me Sabin o hennes kompis som kom upp till sthlm igår... Sen hade Alex grabbkväll (tv spel o fotboll) hemma hos en polare o jag drog hem till Zabina på spontan fotbollskväll me öl o chips :D

                      

Då e d ju bara söndagen kvar. O då ska allt som inte blivit gjort resten av helgen göras.
Det betyder, att idag ska vi åka till Willys o storhandla, kylskåpet ska rengöras (käkade skaldjur förra helgen o d stinker fortfarande i kylskåpet o d sprider sig ut i hela lägenheten).
Ut me alla sopor som av nån lustig anledning alltid lyckas bilda ett berg i hallen.

Fast ikväll blir d "Dexter"... We like :)

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0