Händelserikt...

D har varit en trevlig o händelserik dag...
Började me att vi vaknade tämligen tidigt imorse. Jag låg o drömde sött, när Alex´s mobil ringer o väcker oss båda. Sen kunde jag inte somna om hur gärna jag än ville, så då va d bara att pallra sig upp.

Satt o solade o läste en stund ute på balkongen, inte helt fel :)

Efter frukosten drog Alex iväg till sin fotbollsträning...
Tanken va då att jag, under dom timmar som han va borta, skulle va riktigt flitig o både hinna städa o dra iväg till Plantagen för att köpa jord o blommor till balkongen. Dessutom så skulle vi senare iväg på födelsedagsfirande hos Alex´s styvbrorsa, vars dotter fyllde två år. Så jag skulle även hinna till vällingby för att köpa en present till henne...

Det slutade me att jag dammsög lite, gjorde mig iordning o drog till vällingby. Köpte "hink o spad set" till lilltjejen. Sen va klockan redan så mkt att d va dags att skynda hem igen för att möta upp älsklingen, så vi kunde åka...
Ingen vidare städning o inga blommor till balkongen me andra ord.

Födelsedagsfirandet va supertrevligt!! D va dukat ute på deras gård, massor av smarrigt kött o annat på grillen o trevligt sällskap :)
När vi njutit av den underbart goda maten, började d bli lite småkyligt ute så vi begav oss in för att käka tårta o sjunga för födelsedagsbarnet. 
Efter ett par timmar va d dags att säga tack o hej!! Alex, min lilla fotbollsnörd skulle iväg till några kompisar o se på "den superviktiga matchen" o jag bestämde mig faktiskt, helt spontant, för att gå på bio. Alldeles själv...
Jag såg "Män som hatar kvinnor". En otroligt bra film!! :)
Hade inte läst boken innan, vilket jag nog e rätt glad över. Jag har för erfarenhet att d lätt blir en besvikelse om man läser boken först...
O tro d lr ej, men d va faktiskt helt ok att gå på bio utan sällskap :)
(Fast d e ju fan inte billigt att gå på bio. D sved i plånboken kan jag säga. Men d va d värt. Unnade mig tom. lite poppcorn o en cola hehe)


                                                                                                               

En händelserik dag me andra ord. 
Nu sitter jag o väntar på att älsklingen ska komma hem så vi kan gosa lite innan d e dags att sova.

Puss o Kram!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0