Jag vill bli en bullmamma...

Nu e helgen (snart) slut. Imorgon e d måndag igen och jag önskar verkligen att jag hade ett jobb att åka till. Men att hitta ett tillfälligt jobb för några veckor e inte d lättaste. Håller nu på o ser om jag kan hitta ett helgjobb iaf, som jag kan fortsätta på även när jag börjar plugga i augusti.
Nåja. Imorgon ska jag ägna hela dagen åt att söka jobb.

Nu har jag skickat efter dom böcker som jag kommer att behöva när studierna drar igång. Hoppas på att dom ska komma nu nästa vecka. Då kan jag börja ögna igenom dom, så jag inte e helt lost när skolan börjar :)

Känner mig allt lite stolt o ger mig själv några vuxenpoäng...
Under tre dagar nu, har jag gjort egna köttbullar, två ggr. Inte illa om jag får säga d själv.
När jag någon gång skaffar barn, så har jag lovat mig själv att jag inte ska laga en massa skräpmat till mina kids. O dom ska absolut inte få "mamma scans" köttbullar o inget pulvermos heller för den delen!!
Jag vill ha ett hem där alla mina barns kompisar älskar att vara. Ett hem där det luktar hembakade bullar. Ett hem där barnen får vara me o laga maten som de ska äta, från att de e små. 

    Hemlagade köttbullar ska d vara :) Mums!!

Mmm, vi får väl se hur d blir me den saken, sen när jag står här me en unge på armen o en vid fötterna som skriker för att de e hungriga...
Vi får se då om jag tänker likadant lr om jag slänger fram dom där förbannade köttbullarna o d där torra pulvermoset iaf.
Please, please, PLEASE, låt mig inte bli en sån morsa...!!

Nu måste jag gå o lägga mig...
God natt!!


(Bild tagen från Google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0