En riktig hemmafru...

Eftersom jag inte jobbar nu, fram till aug när jag börjar plugga, så har jag en massa tid över, att ta dö på...
Hinner städa lägenheten flera ggr om ibland när Alex jobbar. Jag bakar o lagar mat. Som en riktig hemmafru :)
O jag trivs faktiskt ganska bra me d. Fast d e enbart för att jag ser ett slut på d. Skulle aldrig palla att ha d såhär varje dag, resten av livet...

Igår stack Alex iväg me några kompisar. De tog en tripp till en av killarnas lantställe. Fiskade, grillade...

             
        (Bilder tagna från Google)

Jag stannade hemma o bestämde mig för att gå på promenad i skogen. D finns en liten skog bara en liten bit bort från vårt hus. Promenerade omkring o såg snart att d fanns en massa blåbär som bara skrek om att få bli plockade o uppätna!!
Så jag gick hem igen o hämtade nåt att plocka dom i. D blev ganska mkt faktiskt, som jag nu har betsämt ska bli till en blåbärspaj (d va snarare Alex som  önskade d) :)

   

Väl hemma igen, började jag baka kärleksmums, som jag typ hade lovat älsklingen att jag skulle göra.
Dom blev supergoda!!
Sen kunde jag inte sluta baka. Så jag satte igång o gjorde cupcakes oxå när jag endå höll på. Första gången jag bakade såna o dom blev inte så dumma dom heller. Inte jättevackra kanske, men riktigt goda :)

Hade ju en period när jag va helt säker på att jag ville bli konditor...
Nu ska jag istället bli tandsköterska o ta hand om alla som käkat alldeles för mkt på konditori :)
Fast skulle mkt väl kunna tänka mig att ha d som en hobby, att baka tårtor o cupcakes till kalas, dop o annat...

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0