E inte redo riktigt än...

Har varit barnvakt i helgen.
En av mina bästa kompisar, Lena, har en femårig dotter som jag har passat, sen i fredags...
Jag älskar verkligen den ungen som om hon vore min egen dotter. MEN, den här helgen har hon varit så trotsig att jag höll på att bli galen...
Varje gång jag sa åt henne att göra ngt, så svarade hon me "Jag vill inte"!!
O varje gång jag sa att d va nåt som hon inte fick göra, så svarade hon självklart me "Jag vill"!!
Grejen e att barn e ju trotsiga, d får man liksom på köpet. Men hon brukar aldrig va så här annars när jag passar henne.

Nu e helgen iaf över o jag har mkt nöjt lämnat tillbaka henne till hennes mamma :)
Jag e ungefär lika trött som jag brukar va efter en vecka på jobbet. O där passar jag 17 ungar...
Vad har jag då lärt mig av detta...??
Jo, att jag i fortsättningen passar bustrollet i max ett dygn åt gången. O att jag inte känner mig riktigt redo än, för att skaffa egna barn.
Däremot så måste jag berömma Alex för hur underbart gullig o tålmodig han e me barn. Han gick tex upp tidigt imorse o satte på tv´n åt busungen o satt o kollade me henne, så att jag fick en chans att sova lite :) Kanske inte va världens uppoffring, men iaf sött!!

Nu på eftermiddagen har jag strosat omkring i Vällingby en stund o kollat in rean. Farligt, farligt...!!
Hittade självklart en massa som jag ville ha, men va faktiskt duktig o spenderade bara 230 spänn o för d fick jag 8 par trosor o en flaska nagelackbortagning. D e bra gjort tycker jag!! :D

Nu sitter jag här hemma o softar lite. Snart kommer älsklingen hem efter sin tennis o då ska vi dra iväg till Willy´s o storhandla.

Kommentarer
Postat av: sabin

men dina barn kommer ju bli så lugna och rara så det blir ju inga problem :D !

2009-07-13 @ 22:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0