Mkt bra!!

Hade en underbar fredag igår...
Dagen började me luciafirande i Spånga församlingshus, tillsammans me dom på min praktikplats.
D va liciatåg o efter d bjöds vi på fika me hembakade lussebullar, pepparkaka o kaffe :)


(Bilden är tagen från Google)

Luciatåget bestod av typ tio, elva tärnor, en lucia o en liten ensam stjärngosse, me röd strut på skallen. O struten pressade ner hans buskiga ögonbryn, så han såg jätte ledsen ut.
Mitt i all sång, va d en stackars tärna som svimmade. Käns som att d nästan hör till lite, d blir nästan alltid så.
Mins själv hur snurrig i skallen jag kände mig, när vi gick luciatåg på högstadiet. Men d kan ha berott på att jag hade varit ute natten innan på lussevaka... :)


(Bilden är tagen från Google)

Efter luciafirandet, gick vi till praktiken för att jobba lite. Va en väldigt lugn dag igår...
Jag slutade kl. 12. Jätte skönt att avsluta veckan så.

Sen åkte jag till vällingby o mötte upp Zabina. Vi gick o handlade lite gott till kvällen, då vi skulle kolla på Idolfinalen o hejja fram Erik till vinst!!
Vi gick o käkade lunch, d blev taco´s, mmmmm...

Jag drog hem för att vila lite o sen göra mig iordning, sen drog jag hem till Zabina för att äta lite god mat o kolla på Idol...
Vi gjorde iordning bakpotatis o Zabina hade gjort egen skagenröra. Mums mums!!
Till efterrätt - GODIS!!

Vi blev båda superglada när Erik vann!!


(Bilden är tagen från Google)

Efter Idol gick jag o mötte upp Alex o några kompisar till honom, på Råcksta Krog (ett mkt otippat ställe att se Alex på) i närheten av där vi bor. D blev lite öl o sen begav vi oss hemåt för att sussa.

En toppen fredag me andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0