Vi gick o gick o gick...

Klockan ringde tidigt imorse. Tidigt för mig iaf :)
Alex o jag bestämde igår kväll att vi skulle göra nåt mysigt ihop o åka ut i Stockholms skärgård...

Vi åkte ut till Årsta o tog en båt därifrån, som åkte till en ö som heter Utön.

  

När vi kom dit va vårt mål att hitta en fin strand där vi kunde ligga o bara ha d gott.
Vi gick först typ 1 km rätt ut i skogen o hittade fram till en massa klippor...
Där va d väldigt vackert, men inte så mysigt om man vill bada o d ville jag!!
Så då gick vi tillbaka 1 km, för att sen gå 1 km åt ett annat håll. Vårt nya mål va "barnens strand" :)
Ute i skogen hittade vi en liten charmig strand me alldeles vit sand. Vattnet va såå klart!!
D va så lång grundt att man bara gick o gick hur långt ut som helst, men d blev liksom inte djupare. Svårt att förklara, men jag blev helt impad, har inte sett nåt liknade förut.
D låg en liten ö ca 100m ut i vattnet, man kunde gå hela vägen ut dit...

       

Efter ett tag började d kurra rejält i våra magar o vi hade självklart inte tänkt tanken att ta matsäck me oss...
Men d fanns flera restauranger på ön, så vi gick åter igen 1 km tillbaka till båthamnen för att hitta nåt ätbart.
Vi fann en liten charmig restaurang som hade riktigt god mat!!
Alex åt röding me kokt potatis o jättegod sås. Jag beställde fiskgryta me kräftstjärtar o vitlöksbröd...
Mmmmm...

    

Mätta o belåtna va d bara att gå (behöver jag säga d) 1 km för att komma tillbaka till badplatsen igen.
D blev en timme till av sol o bad innan d va dags att gå tillbaka till hamnen igen o åka hemåt.

Vi har me andra ord fått en väldig massa sol, bad o god mat.
För att inte tala om hur mkt motion vi fått!!

Nu kommer vi att sova gott inatt.

Imorgon e d min sista lediga dag, sen börjar skolan...


Kommentarer
Postat av: sabin

det såg ju jättemysigt ut :)

2009-08-10 @ 16:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0