Heldag ute på landet...

I söndags (igår), spenderade jag hela dagen me en vän till mig (Silvana), som jag inte sett på alldeles för länge.

Hon drog me mig ut till Ekerö, till en gård där hon har jobbat som volontär i sommar.
Dom hade grisar o kaniner där... Riktiga skitgrisar, bokstavligt talat :)

    


Varannan sön e d "bakluckeloppis" där. Då kommer folk överallt ifrån, me sina gamla o nya prylar som de inte vill ha längre. Man kan göra riktiga fynd!! 

Jag köpte en nygammal jacka för 20 spänn o en sprillans ny herrklocka, för 10 spänn. Jag känner mig rätt nöjd me d hehe :)

  

Vi hade me oss så vi kunde spela badminton.
Vi träffade en kille (Alexander) som Silvana lärt känna när hon jobbade där. Han följde oxå me oss o spelade en stund. Han va väldigt trevlig o lätt å va me. Jag ska försöka para ihop honom me SIlvana ;)

Efter vår lilla match (som gick ganska bra), så gick vi tjejer ner till en strand en bit därifrån. Silvana simmade lite o jag, som den badkruka jag e, nöjde mig me att doppa tårna i d kalla vattnet.

  

Sen va d dags att dra sig hemåt. Silvana o Alexander bestämde sig för å gå på bio. Jag återgick till vardagen o åkte till Willys me Alex :)

Dagen avslutades me en supergod köttfärssås, spagetti o en kall öl.

  

Fick oxå oväntat besök av Alex´s mamma o bonuspappa. Trevligt, trevligt!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0