Lila kyckling...

Igår åkte Alex o jag hem till hans pappa för att klippa gräset när de e iväg på semester.
Jag skulle bara sopa bort alla äpplen som låg på gräsmattan, o sen klippte Alex gräset.
Trots min lilla ansträngning, så resulterade d i en blåsa o en sticka i tummen. Hmm, svårt att tro att jag e uppvuxen på landet...

Sen åkte vi i ilfart till Bromma zoo, för att handla spån till mina små älsklingar. Köpte en "liten påse", me 100 liter.

                    

Vi lagade jätteskum mat igår. Hittade ett recept i en bok. D skulle va matlagningsvin o grejer... Mmm, gott tänkte vi...
O, vist, d smakade ok. Men d såg hemst ut. Kycklingen hade fått nån skum lila färg av vinet o såsen såg ut som lera lr nåt. Sen gjorde inte doften av rödvin saken bättre direkt...
Tror inte vi ska göra om den där rätten...

Som plåster på såren, bakade jag en rabarberpaj, som Alex tjatat om jag vet inte hur länge :)

Kvällen avslutades me film ("The hangover") o en massa onyttigt gott!!

                     


D va den helgen...


Kommentarer
Postat av: sabin

haha vad liten du ser ut när du lyfter den stoooora säcken :D

2009-08-17 @ 20:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0